spacer
spacer

Geigerfarm
Kezdőlap
Szüret - 2014
Bemutatkozás
Hírek
Szolgáltatásaink
Néhány fotó
Galéria
Lapszemle
Linkek
Meggyes receptek
Keresés
Legyen Önnek is honlapja! Készítette, szerkesztette, tárhely: CSABAPROG Kft.
 
Kezdőlap arrow Lapszemle arrow Élelmiszeripar arrow Egyre több sajt fogy Magyarországon

Egyre több sajt fogy Magyarországon Nyomtatás
Írta: Geiger   
2006. március 08. szerda 18:28

Csökkentek a sajtok átlagárai Magyarországon az elmúlt évben. Közben egyre több fogy a tejtermékből, a piac mérete már meghaladja az 55 milliárd forintot.





 

Továbbra is kétszámjegyű növekedés jellemzi a sajt kiskereskedelmi forgalmát. Értékben 11, mennyiségben 15 százalékkal nőttek az eladások 2004 november-2005 október között, az előző hasonló időszakhoz képest - olvasható az AC Nielsen piackutató friss anyagában.

A lyukacsos és félkemény sajtok szegmense a bolti értékesítés több mint felét képviseli. A második legnagyobb forgalmú sajtféle, az ömlesztett sajt piaci részesedése valamelyest csökkent. A másik oldalon viszont erősödik mind a füstölt, mind a puha-érlelt, mind pedig a speciális sajt piaci pozíciója.

Az átlagárak mindegyik sajt-szegmensben stagnálnak vagy csökkennek. Legnagyobb változást a puha-érlelt sajtoknál regisztrálták: Amíg 2004 szeptember-októberben egy kilogramm még 3459 forintba került, addig a tavalyi hasonló periódusban már csak 3070-be.

A kereskedelmi márkák részaránya meghaladja a napi fogyasztási cikkek átlagát. Múlt év szeptember-októberben az értékben mért forgalom 21 százalékát érték el, szemben a korábbi hasonló periódus 18 százalékával.

A sajt mennyiségben mért kiskereskedelmi eladásaiból a 2500 négyzetméter feletti boltok piaci részesedése 43 százalék, a 401 és 2500 négyzetméter közöttieké 33 százalék. A 201 és 400 négyzetméter közötti boltok részesedése 8, az 51 és 200 négyzetméter közöttieké 11, míg a legkisebbeké 5 százalék volt a sajt kiskereskedelmi eladásaiból a 2004 november-2005 október közötti időszakban. Az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz képest valamelyest (1 százalékkal) csökkent a legkisebb boltok részesedése, míg a 401 és 2500 négyzetméter közötti üzletek 1 százalékkal növelték piaci részesedésüket.

Módszertan

A fenti információk Magyarország vezető piackutató vállalata, az AC Nielsen folyamatos kiskereskedelmi kutatásainak eredményeit összegzik. A kereskedelmi láncokból származó elektronikus és a hagyományos kiskereskedelmi egységek felmért adatain alapuló kiskereskedelmi kutatások objektív képet adnak a piac alapvető mérőszámairól és trendjeiről. A kiskereskedelmi index a napi fogyasztási cikkek piacáról ad áttekintést.

Forrás: [origo]

 

 

 
< Előző   Következő >




spacer

.
© 2024 GEIGERFARM
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.
spacer